Din varukorg (0)

KÖPVILLKOR PRIVATPERSONER

Allmänt
För att handla i Top Pet Produkters internetbutik måste du vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd. 

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister.

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

Betalning & Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor och är inklusive 6% moms för böcker och 25% moms för övriga varor.

Vi erbjuder dig olika sätt att betala ditt köp:

Klarna Checkout

Klarna Checkout erbjuder dig som kund olika alternativ att betala din faktura. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande erbjuds genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
Klarnas villkor hittar du här 

Klarna Faktura
När du väljer att betala med Klarna faktura sker en kreditupplysning på personnumret och en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen görs för att säkerställa att personen verkligen är den han utsäger sig för att vara.
Detta medför att om du vill få din beställning levererad till en annan adress än folkbokföringsadressen måste du ange en annan leveransadress. Detta finner du extra adressfält för i kassasteget.

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

* Få alltid hem varan innan du betalar
* Betalningstid - alltid 14 dagar
* Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
* Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
* Ladda ner dina fakturor från klarna.se
* Möjlighet till delbetalning

Klarna Delbetalning
Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

* Få alltid hem varan innan du betalar
* Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
* Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
* Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
* Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
* En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
* Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Klarna kortbetalning
Klarna erbjuder även direktbetalning med bankkort och kreditkort.

Klarna Direkt
Du betalar direkt med mobiltbank ID via din bank

Swish
Det går bra att betala med Swish

Förskottsbetalning
Betala in beloppet för din order till vårt bg 884-1215 Top Pet produkter AB, så skickar vi dina varor så fort vi ser din betalning på vårt konto


Orderhantering
När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress  du uppgav vid beställningen.

Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser okej ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss omedelbart. Lättast når du oss via e-post: info(at)toppet.se

Datalagen
När du gör en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter så som namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. 

Vi sparar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. 

Om du registrerar dig för vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och erbjudanden till dig via e-post. Nyhetsbrevet kan enkelt avbokas genom att du kontaktar oss.

Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. 
Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall. 

Genom att acceptera dessa villkor ger du som kund ditt samtycke till denna användning av dina personuppgifter. Du kan som kund när som helst återkalla lämnat samtycke genom att kontakta oss.

 

För att vi enklast möjligt ska kunna bearbeta din beställning och för att dina varor ska kunna levereras lämnas dina uppgifter till de transportföretag vi samarbetar med. Detta är en tvingande del av köpavtalet med Top Pet Produkter AB och kan inte väljas bort.

Top Pet Produkter AB lämnar inte dina uppgifter vidare till andra externa företag 

Vi använder oss av SSL-certifikat (Secure Socket Layer) som möjliggör kryptering av känslig data under transaktioner på nätet vid till exempel köp i en onlineshop.

Leverans

Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar. Vår målsättning är att du alltid ska få dina produkter på utsatt datum med reservation för DHLs hantering.

För specialbeställda produkter med tex eget tryck är leveranstiden 3-10 arbetsdagar

Frakt
Vi använder oss av DHL vid leverans av samtliga paket

DHL Service Point
Ditt paket levereras till ditt närmaste DHL utlämningsställe s.k. servicepoint. Gäller paket upp till 19kg. När ditt paket finns att hämta vid DHLs närmsta utlämningsställe får du ett sms till din mobiltelefon. Önskar du hellre få aviseringen via e-post, skriv ett meddelande vid din beställning.

Du kan även hämta ditt paket på vårt lager i Kågeröd efter överenskommelse.

Paketspårning 
När din order skickas som med DHL får försändelsen ett nummer och kan spåras med hjälp av DHLs paketspårningsfunktion.

Fraktfritt vid order över 500 kronor.

Transportskador 
Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på uthämtningsstället eller till DHL! Glöm inte att dokumentera skadorna!

Ej utlösta paket
För försändelse som ej lösts ut utan gått i retur till Top Pet Produkter debiteras en avgift om f.n. 310 kr inklusive moms för att täcka våra omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).
Faktura skickas ut inom 3 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss.

Därefter sköts ärendet av Klarna AB.

Ångerrätt
Från dagen då du tar emot din beställning har du, enligt konsumentköplagen, 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Detta gäller endast obruten förpackning! Vid retur ska varan paketeras ordentligt och du = köparen står för frakten. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. 
Pengar för varan betalas tillbaks inom 30 dagar efter att kontroll av dess skick genomförts.

Obs! Har du valt Klarna faktura så måste du betala fakturan även om du returnerar varan. Återbetalning sker så snart vi har registrerat din retur.

Kontakta oss via mail info(at)toppet.se innan du skickar tillbaka din vara.

Varan skickas till

Top Pet Produkter AB,  Per Ols väg 9, Port 22, 268 77 Kågeröd

Följande varor omfattas inte av ångerrätt:

  • Använda eller skadade produkter. Om du returnerar en produkt ska den vara helt fri från hår, smuts och dylikt. Den skall vara i fullt säljbart skick.
  • Produkter som saknar sitt ursprungliga produktemballage eller har skadat emballage.
  • Produkter som köpts till reducerat pris.
  • Förbrukningsartiklar (t.ex. godis etc.).
  • Måttbeställda eller specialsydda artiklar och artiklar med specialbeställt tryck

Bytesrätt
Vid byte av varan gäller samma regler som vid ångerrätten. Köparen skickar tillbaka varan i obruten förpackning. Du som köpare betalar frakten. När varan kontrollerats och önskemål om byte mottagits skickas en ny vara fraktfritt.

För produkter med eget tryck och andra specialbeställda produkter gäller inte bytesrätten

Reklamationer

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss inom 10 dagar.

Kontakta oss via mail info(at)toppet.se innan du skickar tillbaka din vara.

Varan skickas till

Top Pet Produkter AB, Per Ols väg 9, Port 22, 268 77 Kågeröd

Slutförsäljning
Vi reserverar oss för slutförsäljning, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar och vi lägger upp en ny order på den restade produkten. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Force Majeure
Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Top Pet Produkter att kunna tillämpa sig av force majeure.
Detta betyder att detta avtal inte behöver uppfyllas fullt ut.

Tvist
Vid eventuell tvist kommer Top Pet Produkter AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

Vid föräljning till Danmark och Norge tillkommer frakt.

KÖPVILLKOR ÅTERFÖRSÄLJARE

Allmänt
Vi godkänner endast företag som aktivt bedriver vidareförsäljning av våra produkter till slutkund.

Beställning / Priser

Beställningar kan endast göras via vår webbutik på http://webshop.toppet.se/

För prisinformation måste ni vara godkända som återförsäljare samt inloggade med ert användarnamn och lösenord i vår webbutik. 

Alla uppgifter och data som finns i Top Pet Produkters webbutik såsom produktinformation, prislistor mm kan ändras utan särskild förvarning. 

Priserna i webbutiken visas utan moms när du är inloggad som återförsäljare.. 

Betalning

Vi erbjuder dig olika sätt att betala ditt köp:

Återförsäljar Faktura
Betalning sker mot Faktura 20 dagar.
Fakturan skickas till den mailadress som uppges vid beställningen
Vid försenad betalning spärras krediten tillfälligt tills dess att samtliga fakturor är fullständigt betalda.
Vid upprepad försenad betalning har Top Pet Produkter rätt att efter övervägande säga upp en eventuell återförsäljarstatus eller ändra era betalningsvillkor till förskottsbetalning.
Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta med 10% samt 60kr i påminnelseavgift. 


Förskottsbetalning
Betala in beloppet för din order till vårt bg 884-1215 Top Pet produkter AB, så skickar vi dina varor så fort vi ser din betalning på vårt konto

Orderhantering
När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress  du uppgav vid beställningen.

Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser okej ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss omedelbart. Lättast når du oss via e-post: info(at)toppet.se

Leverans

Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar. Vår målsättning är att du alltid ska få dina produkter på utsatt datum med reservation för DHLs hantering.

Frakt
Vi använder oss av DHL vid leverans av samtliga paket. Som återförsäljaren kan du välja mellan två alternativ: 

DHL Paket med kvittens
DHL Paket - leverans direkt till din dörr! MED kvittens : DHL levererar paketet till din dörr och någon måste vara på plats för att ta emot paketet.

DHL Service Point
Ditt paket levereras till ditt närmaste DHL utlämningsställe s.k. servicepoint. Gäller paket upp till 19kg. När ditt paket finns att hämta vid DHLs närmsta utlämningsställe får du ett sms till din mobiltelefon. Önskar du hellre få aviseringen via e-post, skriv ett meddelande vid din beställning.

Du kan även hämta ditt paket på vårt lager i Kågeröd efter överenskommelse. 

Paketspårning 
När din order skickas som med DHL får försändelsen ett nummer och kan spåras med hjälp av DHLs paketspårningsfunktion.

Fraktfritt vid order över 3000 kronor exkl. moms

Transportskador 
Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på uthämtningsstället eller till DHL! Glöm inte att dokumentera skadorna!

Ej utlösta paket
För försändelse som ej lösts ut utan gått i retur till Top Pet Produkter debiteras en avgift om f.n. 310 kr inklusive moms för att täcka våra omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).
Faktura skickas ut inom 3 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss.

Returrätt
Som företag har du ingen returrätt för korrekta leveranser. Kontrollera dina varor vid leverans. Är leveransen felaktig -kontakta oss snarast.

Slutförsäljning
Vi reserverar oss för slutförsäljning, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar.

Force Majeure
Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Top Pet Produkter att kunna tillämpa sig av force majeure.
Detta betyder att detta avtal inte behöver uppfyllas fullt ut.

Tvist
Vid eventuell tvist kommer Top Pet Produkter att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer