Din varukorg (0)

KÖPVILLKOR PRIVATPERSONER

Allmänt
För att handla i Top Pet Produkters internetbutik måste du vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd. 

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister.

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

Betalning & Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor och är inklusive 6% moms för böcker och 25% moms för övriga varor.

Vi erbjuder dig olika sätt att betala ditt köp:

Payson 

Payson FAKTURA

Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924

Payson KORTBETALNING
Payson samarbetar med VISA och MasterCard för kortbetalningar. Vid kortbetalningar används det en 3D-Secure teknik som är en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet. Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Payson är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker hantering av kortdata.

Payson DIREKTBETALNING
Payson samarbetar med alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar samt med Trustly Group AB (org.nr 556754–8655), ”Trustly” är ett svenskt auktoriserat betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen. Bolaget bedriver tillståndspliktig betaltjänstverksamhet i enlighet med lagen (2010:751) om betaltjänster och har genom underrättelse till Finansinspektionen tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES.

Paysons villkor hittar du här:
https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/#v3

Swish
Du kan kostnadsfritt betala via Swish.
För att använda denna betalningsmetod behöver du appen "Swish" samt Digitalt BankID.


PayPal
Vi erbjuder även betalning via PayPal för säkra och smidiga betalningar online. PayPal är ett av världens största betalningsalternativ med hög säkerhet för betalningar.
Väljer du PAYPAL så kommer du att slussas vidare till Paypals hemsida, där du kan slutföra betalningen.
Om du har ett PayPal konto behöver du bara ditt användarnamn och lösenord till PayPal för att slutföra betalningen, ingen bankdosa är nödvändig.

Efter genomfört köp får du en bekräftelse från PayPal rörande din transaktion. Inga avgifter tillkommer vid köp genom PayPal.

PayPals villkor hittar du här:
https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/ua/useragreement-full?locale.x=sv_SE
och här:
https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/ua/privacywax-full


Orderhantering
När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress  du uppgav vid beställningen.

Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser okej ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss omedelbart. Lättast når du oss via e-post: info(at)toppet.se

Datalagen
När du gör en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter så som namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. 

Vi sparar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. 

Om du registrerar dig för vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och erbjudanden till dig via e-post. Nyhetsbrevet kan enkelt avbokas genom att du kontaktar oss.

Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. 
Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall. 

Genom att acceptera dessa villkor ger du som kund ditt samtycke till denna användning av dina personuppgifter. Du kan som kund när som helst återkalla lämnat samtycke genom att kontakta oss.

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

För att vi enklast möjligt ska kunna bearbeta din beställning och för att dina varor ska kunna levereras lämnas dina uppgifter till de transportföretag vi samarbetar med. Detta är en tvingande del av köpavtalet med Top Pet Produkter AB och kan inte väljas bort.

Top Pet Produkter AB lämnar inte dina uppgifter vidare till andra externa företag 

Vi använder oss av SSL-certifikat (Secure Socket Layer) som möjliggör kryptering av känslig data under transaktioner på nätet vid till exempel köp i en onlineshop.

Leverans

Leveranstid
Vi skickar ditt paket inom 1-5 arbetsdagar. Vår målsättning är att du alltid ska få dina produkter på utsatt datum med reservation för fraktbolagens hantering.

För specialbeställda produkter med tex eget tryck är leveranstiden oftast 3-10 arbetsdagar

Frakt
Vi använder oss av Schenker eller DHL vid leverans av samtliga paket

Schenker Paket Ombud
Ditt paket levereras till ditt närmaste Schenker utlämningsställe. Gäller paket upp till 19kg. När ditt paket finns att hämta vid Scenkers utlämningsställe får du ett sms till din mobiltelefon. Önskar du hellre få aviseringen via e-post, skriv ett meddelande vid din beställning.


Du kan även hämta ditt paket på vårt lager i Kågeröd efter överenskommelse.

Paketspårning 
När din order skickas får försändelsen ett nummer och kan spåras med hjälp av transpoertföretagets paketspårningsfunktion.

Fraktfritt med Schenker inom Sverige vid order över 600 kronor 
Fraktkostnade till övriga länder visas i kassan vid utcheckning.

Transportskador 
Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på uthämtningsstället eller till transportföretaget! Glöm inte att dokumentera skadorna!

Ej utlösta paket
För försändelse som ej lösts ut utan gått i retur till Top Pet Produkter debiteras en avgift om f.n. 310 kr inklusive moms för att täcka våra omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).
Faktura skickas ut inom 3 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss.

 

 

Ångerrätt

Från dagen då du tar emot din beställning har du, enligt konsumentköplagen, 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Detta gäller endast obruten förpackning! Vid retur ska varan paketeras ordentligt och du = köparen står för frakten. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. 

Pengar för varan betalas tillbaks inom 30 dagar efter att kontroll av dess skick genomförts.

Obs! Har du valt Klarna faktura så måste du betala fakturan även om du returnerar varan. Återbetalning sker så snart vi har registrerat din retur.

Kontakta oss via mail info(at)toppet.se innan du skickar tillbaka din vara.

Följande varor omfattas inte av ångerrätt:

  • Använda eller skadade produkter. Om du returnerar en produkt ska den vara helt fri från hår, smuts och dylikt. Den skall vara i fullt säljbart skick.
  • Produkter som saknar sitt ursprungliga produktemballage eller har skadat emballage.
  • Produkter som köpts till reducerat pris.
  • Förbrukningsartiklar (t.ex. godis etc.).
  • Måttbeställda eller specialsydda artiklar och artiklar med egen design eller specialbeställt tryck

Bytesrätt
Vid byte av varan gäller samma regler som vid ångerrätten. Köparen skickar tillbaka varan i obruten förpackning. Du som köpare betalar frakten. När varan kontrollerats och önskemål om byte mottagits skickas en ny vara fraktfritt.

För produkter med eget tryck och andra specialbeställda produkter, tex produkter med egen design, gäller inte bytesrätten

Reklamationer

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss inom 10 dagar.

Kontakta oss via mail info(at)toppet.se innan du skickar tillbaka din vara.

 

Slutförsäljning
Vi reserverar oss för slutförsäljning, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar och vi lägger upp en ny order på den restade produkten. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Force Majeure
Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Top Pet Produkter att kunna tillämpa sig av force majeure.
Detta betyder att detta avtal inte behöver uppfyllas fullt ut.

Tvist
Vid eventuell tvist kommer Top Pet Produkter AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

Vid föräljning till Danmark och Norge tillkommer frakt.

 

För våra Norska kunder
 

Top Pet Produkter AB er registrert i det Norske Skattevesenets VOEC- register
Top Pet Produkter vill kreve opp 25% norsk mva når du som privatperson handler hos oss.
Ordningen  kalles VOEC ( VAT On E-Commerce) og administreres av Skattestaten.
VOEC-ordningen gjelder for varer med verdi inntil 3000 kroner.Men du må betale merverdiavgift på 25 % for alle varer, inklusiver frakt och andre kostnader. 
Deri mot er varena du handler innenfor VOEC-ordningen unntatt for toll.

Vi kan enbart erbjuda betalning via PayPal

Leverans sker med DHL till ditt närmaste utlämningsställe

 

 

KÖPVILLKOR ÅTERFÖRSÄLJARE

Allmänt
Vi godkänner endast företag som aktivt bedriver vidareförsäljning av våra produkter till slutkund.

Beställning / Priser

Beställningar kan endast göras via vår webbutik på toppet.se/

För prisinformation måste ni vara godkända som återförsäljare samt inloggade med ert användarnamn och lösenord i vår webbutik. 

Alla uppgifter och data som finns i Top Pet Produkters webbutik såsom produktinformation, prislistor mm kan ändras utan särskild förvarning. 

Priserna i webbutiken visas utan moms när du är inloggad som återförsäljare.. 

Betalning

Vi erbjuder dig olika sätt att betala ditt köp:

Återförsäljar Faktura
Betalning sker mot Faktura 20 dagar.
Fakturan skickas till den mailadress som uppges vid beställningen
Vid försenad betalning spärras krediten tillfälligt tills dess att samtliga fakturor är fullständigt betalda.
Vid upprepad försenad betalning har Top Pet Produkter rätt att efter övervägande säga upp en eventuell återförsäljarstatus eller ändra era betalningsvillkor till förskottsbetalning.
Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta med 10% samt 60kr i påminnelseavgift. 


Förskottsbetalning
Betala in beloppet för din order till vårt bg 884-1215 Top Pet produkter AB, så skickar vi dina varor så fort vi ser din betalning på vårt konto

Orderhantering
När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress  du uppgav vid beställningen.

Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser okej ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss omedelbart. Lättast når du oss via e-post: info(at)toppet.se

Leverans

Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar. Vår målsättning är att du alltid ska få dina produkter på utsatt datum med reservation för DHLs hantering.

Frakt
Vi använder oss av Schenker eller DHL vid leverans av samtliga paket. Som återförsäljaren kan du välja mellan följande alternativ: 

Paket med kvittens
Paket - leverans direkt till din dörr! MED kvittens : Fraktbolaget levererar paketet till din dörr och någon måste vara på plats för att ta emot paketet.


Schenker Paket ombud och DHL Service Point
Ditt paket levereras till ditt närmaste  utlämningsställe. Gäller paket upp till 19kg. När ditt paket finns att hämta vid utlämningsstället får du ett sms till din mobiltelefon. Önskar du hellre få aviseringen via e-post, skriv ett meddelande vid din beställning.

Du kan även hämta ditt paket på vårt lager i Kågeröd efter överenskommelse. 

Paketspårning 
När din order skickas som får försändelsen ett nummer och kan spåras med hjälp av transportföretagets paketspårningsfunktion.

Fraktfritt med Schenker inomSverige vid order över 3000 kronor exkl. moms

Transportskador 
Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på uthämtningsstället eller till transportföretaget! Glöm inte att dokumentera skadorna!

Ej utlösta paket
För försändelse som ej lösts ut utan gått i retur till Top Pet Produkter debiteras en avgift om f.n. 310 kr inklusive moms för att täcka våra omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).
Faktura skickas ut inom 3 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss.

Returrätt
Som företag har du ingen returrätt för korrekta leveranser. Kontrollera dina varor vid leverans. Är leveransen felaktig -kontakta oss snarast.

Slutförsäljning
Vi reserverar oss för slutförsäljning, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar.

Force Majeure
Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Top Pet Produkter att kunna tillämpa sig av force majeure.
Detta betyder att detta avtal inte behöver uppfyllas fullt ut.

Tvist
Vid eventuell tvist kommer Top Pet Produkter att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer